Istoria Sabatului
Întrebări frecvente
Recursos
Contactează-ne
Şcoala biblică
Caută
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
¡Pide tu regalo!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Română
Engleză
Spaniolă
Chineză
Coreeană
Solicită materialul gratuit!
Istoria Sabatului
Cum a fost schimbat Sabatul
Conciliul de la Trento
Sabatul de-a lungul secolelor
Duminica în Biblie
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Sabatul în profeţie
Întrebări frecvente
Întrebări adresate frecvent
Argumente combătute
Subiecte avansate
Resurse gratuite
Solicită materialul gratuit!
Colecţia de articole
Colecţia de cărţi
Contactează-ne
Adresează o întrebare din Biblie
Trimite o cerere de rugăciune
Caută
Şcoala biblică
Istoria Sabatului
Declaraţiile cultelor despre Sabat
Paginii
Istoria Sabatului
Biserica Anglicană
Biserica Baptistă
Biserica Catolică
Biserica congregaţională
Biserica creştină
Biserica Episcopală
Biserica Episcopală Protestantă
Biserica Evanghelică-Luterană
Biserica lui Hristos
Biserica Luterană
Biserica Metodistă
Biserica Presbiteriană
Brethren Church
Congregaţionalismul American
Convenţia Baptistă de Sud
Disciples of Christ
Diverse
Institutul biblic „Moody”
Păgân
Păgân Citate despre
Sabat
„Probabil foarte puţini creştini ştiu că ceea ce ei numesc «sabatul creştin» (duminica) este de origine păgână.”
„Prima păzire a duminicii pe care istoria o înregistrează a avut loc în secolul al IV-lea, când Constantin a dat un decret (prin care nu cerea oamenilor să o păzească cu religiozitate, ci doar să se abţină de la lucru în acea zi), care spunea: «În venerabila zi a soarelui, să se odihnească magistrații și oamenii care locuiesc în orașe și să se închidă toate atelierele.» În vremea dării acestui decret, Constantin era un închinător la soare, prin urmare nu se poate ca el să fi avut vreo legătură cu creştinismul.”
—Henry M. Taber, „Faith or Fact”, prefaţă de Robert G. Ingersoll, p. 112.
„Provoc orice preot sau pastor al religiei creştine să-mi arate şi cel mai firav temei pentru păzirea cu religiozitate a duminicii. Şi, dacă aceasta nu poate fi arătată de ei, de ce predică mereu despre duminică, ca şi cum ar fi o zi sfântă? (…) Pretenţia că duminica ia locul sâmbetei şi că, deoarece evreilor li s-a poruncit să sfinţească a şaptea zi a săptămânii, în consecință prima zi a săptămânii ar trebui păzită de creştini este atât de absurdă încât cu greu merită să fie luată în considerare. (…) Faptul că Pavel, în mod obișnuit, a ţinut ziua a şaptea a săptămânii şi a predicat în acea zi este arătat în Faptele apostolilor 18:4: «Pavel vorbea în sinagogă în fiecare zi de Sabat.»”
—Idem, pp. 114, 116.